بیوگرافی اد هریس اد هریس بازیگر و کارگردان آمریکایی

زندگی نامه اد هریس, اد هریس کارگردان, ادوارد آلن هریس

اد هریس هنرمند ، کارگردان، فیلم نامه نویس و تهیه کننده ی پرنبوغ اهل نیوجرسی آمریکا

زندگی‌نامه کامل اد هریس (Ed Harris) از کودکی تا به امروز

اد هریس ، با نام کامل ادوارد آلن هریس ، (زاده 28 نوامبر 1950 ، تنافلی ، نیوجرسی ، ایالات متحده) ، هنرمند آمریکایی به دلیل داشتن اجراهای زیادش مورد تحسین قرار گرفت ، که مهمترین آنها نقاشی آمریکایی جکسون پولاک در پولک (2000) بود ، فیلمی که او همچنین کارگردانی کرده هست.

خلاصه از زندگی‌نامه اد هریس

نام کامل : ادوارد آلن هریس

زمان تولد: 28 نوامبر سال 1950

مکان تولد: نیوجرسی آمریکا

پیشه: هنرمند، تهیه کننده، کارگردان و فیلمنامه نویس

وضعیت تاهل: متاهل

زندگی‌نامه اد هریس

اد هریس و همسرش, اد هریس, بیوگرافی اد هریس

 اولین ایفای ايفاي نقش اد هریس به فیلم بیهوشی در سال 1987 اختصاص دارد

اد هریس در 28 نوامبر سال 1950 در نیوجرسی امریکا زاده شد. پدرش رابرت ال هریس و مادرش مارگارت هریس نام دارد. او دو برادر به نام های اسپنسر و رابرت دارد. همسرش امی مادیگان نام دارد و دارای یک فرزند دختر به نام لی لی می باشند.

هریس در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرد ، جایی که دو سال فوتبال بازی کرد تا اینکه به بازیگری علاقه مند شد. سپس در دانشگاه اوکلاهما تحصیل کرد و قبل از تحرک به کالیفرنیا ، در چندی از نمایش های تئاتر آشکار شد ، جایی که از موسسه هنرهای کالیفرنیا دانش آموخته شد (B.F.A.، 1975). او در تولیدات تراموا به نام هوس و خوشه های خشم بازی کرد و نقشهای کوچکی در انواع برنامه های تلویزیونی ایفا کرد.

در سال 1978 هریس اولین فیلم خود را با ايفاي نقش کوچکی در فیلم بیهوشی از مایکل کریچتون بازی کرد ، اولین ايفاي نقش اصلی او سه سال بعد در فیلم نایتریدرز (1981) جورج رومرو ، در مورد گروهی از موتور سواران موتور سیکلت بود.

جوایز و افتخارات اد هریس

بازیگر هالیوود اد هریس, عکس های اد هریس, همسر اد هریس

عکسها جوانی اد هریس

هریس برای پیوستن به شرکت Circle Repertory به شهر نیویورک برگشت و اولین بازی خود را در خارج از برادوی در سال 1983 در فیلم Idiot for Love سام شپرد انجام داد. او برای اجرای خود برنده پاداش اوبی شد. در همان سال او به خاطر نقشش در ايفاي نقش فضانورد جان گلن در فیلم The Proper Stuff (1983) ، قصه برنامه فضایی عطارد بر اساس کتاب تام وولف به همین نام ، مورد ستایش قرار گرفت. در سال 1986 هریس اولین کار خود را در برادوی در تولید فرزندان گرانبهای جورج فورت انجام داد و نامزد پاداش تونی شد.

عکس های اد هریس, اد هریس

ادهریس به عنوان نامزد اسکار بهترین هنرمند در سال 2000

در اواخر دهه 1980 و 90 ، هریس عمدتا در فیلم کار می کرد. او به عنوان اپراتور تمرینات عمیق دریایی در فیلم هیجان انگیز علمی تخیلی The Abyss (1989) بازی کرد ، در کنار تام هنکس در ايفاي نقش مدیر پرواز جین کرنز در آپولو 13 (1995 ؛ نامزد پاداش اسکار) آشکار شد و ايفاي نقش نماینده ایالات متحده را ایفا کرد.

دستیار ریچارد نیکسون E. Howard Hunt در نیکسون الیور استون (1995). در سال 1998 هریس به عنوان تهیه کننده تلویزیونی در نمایش ترومن بازی کرد ، که برای آن دومین نامزدی اسکار بهترین هنرمند ايفاي نقش مکمل را دریافت کرد.

دو سال بعد او یک ايفاي نقش اصلی را بازی کرد و اولین کارگردانی خود را با پولک انجام داد. بازی او منجر به نامزدی اسکار بهترین هنرمند شد.

بازی اد هریس در فیلم های تحسین برانگیز

اد هریس کارگردان, ادوارد آلن هریس

عکسها های اد هریس ساعتها

هریس در چندی از فیلمهای تحسین برانگیز در دهه 2000 آشکار شد ، از جمله A Stunning Thoughts (2001) ، درباره ریاضیدان جان اف نش. “ساعتها” (2002 ؛ نامزدی اسکار) ، که در آن هریس ايفاي نقش نویسنده ای را داشت که در حال مرگ بر تاثیر ایدز بود.

“زمان خشونت” (2005) ، فیلمی که مرد خانواده ای از شهرهای کوچک را نشان می داد که سعی داشت از گذشته جنایتکارانه اش عقب‌نشینی کند.

زندگی نامه اد هریس, اد هریس کارگردان, ادوارد آلن هریس

عکسها های جدید ادهریس

او همچنین در سریال Empire Falls (2005) ، مینی سریال تلویزیونی بر اساس رمانی از ریچارد روسو ایفای ايفاي نقش کرد.

فیلمهای بعدی او حاوی Gone Child Gone (2007) ، Nationwide Treasure: E-book of Secrets and techniques (2007) و Appaloosa (2008) بود که او همچنین کارگردانی کرد.

در سال 2010 ، هریس با کارگردان نمایش ترومن ، پیتر ویر در راه برگشت ، در مورد گروهی از مردان که در طول جنگ جهانی دوم از اردوگاه گولاگ سیبری عقب‌نشینی کردند ، همکاری کرد. او سپس در درام ویرجینیا (2010) ، در فیلم مهیج Man on a Ledge (2012) و در ايفاي نقش سن آشکار شد.

بازی اد هریس در فیلم جنگ سرد و فیلم های دیگر در سال 2013

 فیلم های اد هریس, اد هریس و همسرش, اد هریس

یکی از فیلم های مشهور اد هریس در سال 2013 Phantom می باشد

در فیلم هیجان انگیز جنگ سرد Phantom (2013) هریس در ايفاي نقش ناخدای زیردریایی شوروی که از تشنج های توهم آمیز رنج می برد بازی کرد و در فیلم اکشن Ache & Acquire (2013) او ايفاي نقش یک بازجو خصوصی را بازی کرد.

از دیگر فیلم های هریس در سال 2013 می توان به درام علمی تخیلی Gravity اشاره کرد  و Snowpiercer ، یک فیلم هیجانی دیستوپیایی که در آن ايفاي نقش مخترع قطاری را بازی می کرد که آخرین انسانهای زنده مانده را حمل می کرد.

سپس هریس ايفاي نقش یک کلانتر سابق را بازی کرد که همسرش به طور تصادفی در درام Frontera (2014) کشته شد و یک رئیس جنایت بروکلین قصد داشت در یک بازی اکشن Run All Night time (2015) یکی از نوکران سابق (لیام نیسون) را از بین ببرد.

آثار اد هریس در سال های 2016 تا 2020

 بیوگرافی اد هریس, بازیگر هالیوود اد هریس, عکس های اد هریس

اد هریس در فیلم  Geostorm

افتخارات بعدی هریس حاوی سریال تلویزیونی Westworld (2016–) HBO بود ، یک تریلر علمی تخیلی درباره یک پارک موضوعی با روبات های انسان نما. او همچنین در فیلم جیمز فرانکو در نبرد مشکوک (2016) ، اقتباسی از رمان جان اشتاین بک درباره اعتصاب کارگران مزرعه در دهه 1930 بازی کرد.

در سال 2017 هریس در فیلم مادر آشکار شد! در شخصیتی به نام “مرد” ، که به همراه همسرش ، خلوت یک زوج متاهل را که در یک عمارت خلوت زندگی می کنند برهم می زند-و به عنوان وزیر خارجه ایالات متحده در فیلم بلا علمی-تخیلی Geostorm.

اد هریس و همسرش, اد هریس, بیوگرافی اد هریس

یکی از فیلم های برجسته ی اد هریس آتیکوس فینچ می باشد

در سال 2019 هریس به برادوی برگشت و در ايفاي نقش “آتیکوس فینچ” در فیلم “کشتن مرغ مقلد” (اقتباسی از رمان تحسین شده هارپر لی) به ایفای ايفاي نقش پرداخت.

او همچنین در فیلم The Final Full Measure (2019) به عنوان به‌جامانده از جنگ ویتنام آشکار شد و در ژنرال جورج پاتون در فیلم جنگ جهانی دوم مقاومت (2020) بازی کرد.

لیست برخی از فیلم های معروف اد هریس

Prime Gun 2020 A Stunning Thoughts 2001
Appaloosa (movie) 2008 Pollock (movie) 2000
Radio 2003 Snowpiercer 2013
 Kodachrome 2017 A Historical past of Violence 2005
 The Proper Stuff 1983 The Agency 1993
 Mom! 2017 Geostorm 2017
The Hours 2002 Milk Cash 1994
 Nationwide Treasure 2 2007 Gravity 2013

بیوگرافی اد هریس, بازیگر هالیوود اد هریس, عکس های اد هریس

تصویر ادهریس در کنار همسر و فرزند