نحوه پاک کردن کنگر

طرز تمیزکردن کنگر,تکنیک های پاک کردن کنگر

سوا کردن ساقه های کنگر

 پاک کردن کنگر

می توانید با استفاده از مراحل زیر کنگرهایتان را به آسان ترین صورت تمییز کنید. ابتدا ساقه ی کنگر ها را سوا کرده و سپس با چاقوی تیز تیغ های کنگر را بکنید و …

طرز پاک کردن کنگر

کنگر یکی از سبزیجات فصل بهار می باشد و زیاد لذیذ و سرشار از ویتامین می باشد که بسیاری از افراد آن را به صورت خام و یا اینکه به عنوان سبزی در خورش استفاده می کنند.

از آن جا که یبوست یکی از مشکلات شایع بیشتر افراد می باشد و تداوم این ناراحتی می ‌تواند بیماری‌ های دیگری را به دنبال آورد، بنابراین مصرف سبزیجات تازه هر فصل به صورت خام، پخته یا در انواع خورش ‌ها می‌ تواند کمک شایانی به رفع این مشکل کند و از سوی دیگر مواد ارزشمندی را به بدن برساند.

کنگر را معمولا به صورت خورش مصرف می‌ کنند و سرشار از ویتامین ‌های A، B، E و املاح معدنی می باشد. اقبال مورد استفاده ی این سبزی، مشابه کرفس، ساقه آن می باشد که پس از سوا کردن تیغ‌ ها و کمی حرارت دادن دادن در روغن می ‌توان برای پختن خورش کنگر به کار برد.

کنگر مشابه کرفس شاخه شاخه می باشد که هر شاخه اش چند سرشاخه دارد. برای راحتی کار می توانید به دوری قد انگشت کوچک از انتهای شاخه ببرید و سرشاخه ها را سوا کرده هرکدام را سوا پاک کنید. و یا شبیه من هر شاخه را در یک نوبت پاک کنید.

بیشتر بخوانید:  فواید تغذیه زغال اخته

نحوه پاک کردن کنگر,طرز تمیزکردن کنگر

کندن تیغ های سر ساقه های کنگر با تیزی چاقو

تیغه یک چاقوی تیز و برنده را از اندکی پایینتر از موقعیت ابتدا تیغ ها به شاخه تکیه بدهید و به آرامی رو به بالا بکشید. به آسودگی تیغ ها از گوشت (ساقه) کنگر سوا می شوند.

تکنیک های پاک کردن کنگر,نحوه تمیز کردن کنگر

یریدن تیغ ها از سر ساقه های کنگر

سر شاخه ها را با چاقو ببرید.

تمیزکردن کنگر, آموزش تمیزکردن کنگر

کندن تیغ ها و سوا کردن ساقه های کنگر و بعد مرحله آب‌کشیدن

معمولاً تیغ های چند سرشاخه ریز وسطی تنها شکل تیغ هستند و نرم و نازک هستند. اینها را لازم نیست ببرید. البته اگر خیلی احساساتی هستید می توانید آن ها را ببرید.

اکنون کنگرهای پاک شده را با قطعه هایی به طول 5 سانتیمتر ببرید و کنگر قطعه شده را با آب سرد چند نوبت بشویید تا شن های آن گرفته شود. (اگر کنگرها را قطعه قطعه کنید بهتر شسته می شود). همچنین می توان از نمک برای آب‌کشیدن کنگر استفاده کرد. اجازه ندهید کنگرها ساعت طولانی داخل آب بمانند زیرا سیاه می شوند.

می توانید کنگرهای شسته شده را بپزید و با گوشتکوب کنگرها را له کنید. و آن ها با ماست و نمک مخلوط کنید و نوش جان کنید. اگر مقدار آن ها زیاد آن ها را بسته بندی کنید و داخل فریزر نگهداری کنید.

 

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …