چند عادت پخت و پز که می تواند خطرناک باشد

عادات بد غذایی, نکاتی برای پخت غذا

10 خلق پخت و پز که می تواند خطرناک باشد

آشپزی در منزل مزایای بسیاری دارد. تحقیقات نشان می دهد که بیشتر وعده های غذایی پخته شده در منزل بیشتر به شما کمک می کند تا پایان نیازهای غذایی لازم را برآورده کنید. با این وجود، رعایت برخی از قوانین به غرض ایمن نگه داشتن غذای شما بینهایت مهم می باشد.

10 خلق پخت و پز که می تواند خطرناک باشد

ما متوجه شدیم که چه اشتباهات مشترکی را هنگام آشپزی مرتکب می شویم. در ادامه برای شما آورده ایم.

تشخیص باکتری های خطرناک چه از نظر ظاهری و چه از نظر طعم غذایی غیرممکن می باشد. با این حال، حتی مقدار کمی از چنین باکتری ها می توانند منجر به مسمومیت جدی غذایی شوند. برای پیشگیری از بروز آن، هرگونه شک و تردیدی در مورد تخریب کردن آن، محصولی را دور بریزید.

1- نحوه ی یخ زدایی گوشت

دامنه دمایی که در نظر گرفته شده می باشد برای نگهداری مواد غذایی از 41 درجه فارنهایت تا 140 درجه فارنهایت (5 درجه سانتیگراد تا 60 درجه سانتیگراد) خطرناک می باشد.

به همین دلیل می باشد که همیشه باید گوشت را تنها در یخچال یا مایکروویو یخ زدایی کنید.

عادت های خطرناک پخت و پز,عادت های بد پخت و پز

نحوه ی یخ زدایی گوشت ها

2- آب‌کشیدن گوشت خام

زمانی که چیزی را می شوییم، آن را پاک می کنیم. با این حال، این در مورد گوشت درست نیست. آب‌کشیدن مرغ های خام، گوشت گاو، گوشت بره یا گوشت گوساله قبل از پخت و پز، توسط متخصصان توصیه نمی شود. دلیل این امر این می باشد که باکتری های موجود در گوشت به آسودگی می توانند در محصولات دیگر، سطوح و ظروف گسترش یابد.

آشنایی با عادت های خطرناک در آشپزی, عادت های اشتباه در آشپزی

آب‌کشیدن انواع گوشت

بیشتر بخوانید:  نمک میوه چیست؟ و مزایا + طرز تهیه کیک با نمک میوه

3- خنک کردن مواد غذایی قبل از قرار دادن آن در یخچال

این قانون به همین دلیل می باشد که یخ زدایی گوشت در خارج از یخچال یک ایده بد می باشد: باکتری ها به سرعت در حالی که در دمای 41 درجه فارنهایت تا 140 درجه فارنهایت (5 تا 60 درجه سانتیگراد) رشد می کنند. به همین دلیل می باشد که قرار دادن محصولات قابل خراب شدنی در خارج از یخچال بیش از 1 یا 2 ساعت بینهایت خطرناک می باشد.

تکینک هایی برای آشپزی,روش های خطرناک آشپزی

نگهداری مانده ی غذا

4- سعی کنید مواد غذایی را بررسی کنید که آیا خراب می باشد

تشخیص باکتری های خطرناک چه از نظر ظاهری و چه از نظر طعم غذایی غیرممکن می باشد. با این حال، حتی مقدار کمی از چنین باکتری ها می توانند منجر به مسمومیت جدی غذایی شوند. برای پیشگیری از این امر، اگر شک و تردید در مورد خراب بودن آن دارید، محصول را دور بریزید.

نکاتی برای پخت غذا, عادت های اشتباه در پخت و پز

مواد غذایی تبهکار را تشخیص بدهید

5- خوردن خمیر خام

شما هرگز نباید به هر شکلی تخم مرغ خام بخورید. وجود باکتری سالمونلا در آن وجود دارد که برای افراد بینهایت خطرناک می باشد. علاوه بر این، خمیر نپخته را حتی بدون تخم مرغ امتحان نکنید، زیرا آرد می تواند E. coli را داشته باشد.

عادت های بد پخت و پز,عادات بد غذایی

هرگز خمیر و غذاهای خام را نچشید

6- رشد باکتری گوشت یا ماهی

این یکی دیگر از اشتباهات معمول آشپزی می باشد که می تواند منجر به مسمومیت غذایی شود. همیشه دامنه خطرناک دما برای رشد باکتری ها را به یاد داشته باشید. وقتی گوشت را خارج از یخچال می گذارید، این ترتیب را نقض می کنید.

آشنایی با اشتباهاتی در پخت و پز, آشنایی با عادت های خطرناک در آشپزی

رشد باکتری در گوشت ها

بیشتر بخوانید:  روغن سویا | موارد استفاده، عوارض جانبی

7- نمی توانید باکتری های گوشت و ماهی را زیر آب بکشید

غذا تنها در صورت گرم شدن در دماهای معینی، ایمن تلقی می شود. این بهترین روش برای اعتماد از، از بین رفتن پایان باکتری ها می باشد. برای اعتماد از اینکه ماهی یا گوشت به طور درست پخته شده می باشد، می توانید از دماسنج آشپزخانه استفاده کنید.

عادت های اشتباه در آشپزی,تکینک هایی برای آشپزی

نحوه ی کشتن باکتری های گوشت

8- نشستن دست ها قبل از پخت و پز

باکتریها در پایان سطوح، حتی دستان ما نیز زندگی می کنند. اندیشه کنید چند مورد را در طول روز لمس می کنید، و وقتی ابتدا به پخت و پز بدون آب‌کشیدن دست می کنید، می توانید پایان آن باکتری ها را به مواد غذایی خود منتقل کنید. و فراموش نکنید که هنگام انجام کار دست های خود را بشویید!

عادت های اشتباه در آشپزی,عادت های بد پخت و پز

دست ها را قبل از پخت غذا بشویید

9- خرید مرغ تزریقی از آب نمک یا آب افزایش شده

بسیاری از تولیدکنندگان طیور برای افزایش وزن محصولاتشان آب نمک یا آب به گوشت خود تزریق می کنند. اول از همه، چنین محصولاتی چندان بی خطر نیستند، بنابراین هنگام خرید مرغ توجه کنید و مواد افزودنی را با تمرکزفکر بخوانید. این موارد اضافی همچنین می تواند بر طعم وعده غذایی شما اثر بگذارد.

روش های خطرناک آشپزی,عادت های خطرناک پخت و پز

گوشت هایی که آب به آن ها تزریق کرده اند نخرید

10- قرار دادن عسل در درجه حرارت بالا

طبق تحقیقات انجام شده، قرار گرفتن عسل در دمای بالا می تواند منجر به کاهش کیفیت آن شود و ممکن می باشد منجر به افزایش برخی ترکیبات سرطان زا شود. بنابراین بهتر می باشد عسل را به چای، آب جوش یا غذاهای گرم افزایش نکنید.

عادات بد غذایی, نکاتی برای پخت غذا

عسل را با مواد غذایی داغ مخلوط نکنید

بیشتر بخوانید:  خواص صمغ پسته

 

مطلب پیشنهادی

فواید گوشت مرغ

اگر بخواهیم گوشت مرغ را در 1 کلام شرح دهیم، “همه کاره بودن” توضیح مناسبی …