طرز تهیه شیرینی رول دارچینی

درست کردن شیرینی رول دارچینی, مواد لازم برای شیرینی رول دارچینی

نحوه درست کردن شیرینی رول دارچینی در منزل

مواد مورد نیاز برای شیرینی رول دارچینی : 

 آرد 600 گرم
شیر  200 میلی لیتر
پودر خمیر ترش 10 گرم
 شکر 50 گرم
نمک 1/2 قاشق چایخوری
تخم مرغ 2 رقم
مارگارین مخصوص قنادی 400 گرم
روغن مایع 60 میلی‌لیتر
كرم پاتی سیر، دارچین و كشمش به میزان لازم
زعفران به میزان لازم
زرده تخم‌مرغ 1 رقم

روش تهیه شیرینی رول دارچینی :
ابتدا شیر، روغن مایع، تخم‌مرغ، نمك و شكر را با هم مخلوط می‌كنیم تا مایه یكدست بدست بیاید. در كاسه‌ای دیگر آرد و پودر خمیر ترش را با هم مخلوط كرده، به مایه آماده شده افزایش می‌كنیم. خمیر به دست آمده را 10 لحظه روی میز قرار داده و روی آن را می‌‌پوشانیم و استراحت می‌دهیم. سپس خمیر را به شكل 1 به علاوه برش داده، از 4 جهت كمی باز می‌كنیم.

مارگارین را وسط خمیر گذاشته و 4 جهت را روی آن جمع می‌كنیم و وردنه را روی آن می‌كشیم تا كره بین خمیر باز شود. خمیر را 3‌لا تا می‌زنیم و 30 لحظه در یخچال می‌گذاریم؛ پس از این مدت خمیر را باز كرده و 5 لا تا می‌زنیم و 20 لحظه در یخچال قرار می‌دهیم. دوباره مرحله 5 لا را با 20 لحظه استراحت تكرار می‌كنیم و بار آخر خمیر را 3 لا تا زده و 10 لحظه استراحت می‌دهیم.

اکنون خمیر را به قطر 3 میلی‌متر باز می‌كنیم، روی خمیر را با كرم پاتی سیر، دارچین و كشمش پوشانده، آن را لوله می‌كنیم و حلقه حلقه می‌بریم و 1 پهلو داخل سینی می‌گذاریم، روی نان‌ها را با مخلوط زرده تخم مرغ و زعفران زرین كرده، شكر می پاشیم و به مدت 45 لحظه روی پنجره وسط فر كه از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم كرده ایم قرار می‌ دهیم و می پزیم.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کیک کرمی ایرلندی

نکته:
این شیرینی را با خمیر هزارلا نیز می‌توانیم تهیه كنیم؛ در این صورت چون خمیر هزارلا به صورت آماده در بازار به فروش می‌رسد كار ما بینهایت آسان‌تر خواهد شد اما شیرینی‌ای كه با خمیر هزارلای آماده تهیه می‌شود بینهایت ترد‌تر و خشک تر از شیرینی‌ای خواهد بود كه خمیر آن در منزل تهیه می‌شود ولی در هر 2 صورت مطبوع و خوش‌طعم میباشد.

منبع : خوی وب و برتینها

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه ورقه های شکلات رولی برای تزیین کیک ها

می توانید از این ورقه های شکلاتی در تزیین کیک ها و شیرینی ها استفاده …