طرز پخت کیک راه‌ راه

طرز تهیه کیک راه‌ راه,طرز تهیه کیک دو رنگ

پخت کیک گورخری

مزه و بوی شکلات، کاکائو و وانیل که با هم ترکیب می‌شود، احتمالا مفهوم شیرینی و کیک هم روی زبان و توی ذهن کامل‌تر شود. بعضی از کیک‌ها که نام خانواده‌شان را «گورخر» گذاشته‌اند، این مخلوط را با وفاداری عمیقی حفظ می‌کنند.

یکی از آسان‌‌ترین‌ها احتمالا «کیک حلقه‌ای گورخری» باشد که مزه شیرینی‌اش بیشتر مدیون شکلات تلخ هست و شکر کمتری می‌خواهد.

کیک حلقه‌ای گورخری پیشنهاد ماست برای شمایی که دوست‌دار پیش غذا یا عصرگاهی آسان و نرمی هستید که همراه خوبی برای چای و قهوه‌تان باشد.

اگر قالب حلقه‌ای طرح‌دار برای پخت این کیک را ندارید در هر کاسه دیگری هم که مناسب فر باشد، می‌توانید آن را درست کنید. این قالب بیشتر طرح و شکل دارد و کمی هم احتمالا ه‌یادماندنی باشد برای کسانی که یاد کیک‌های کودکی خانگی‌شان می‌افتند.

معمولا روی این کیک‌های آسان بعد از آماده و خنک‌شدن 1 لعاب شیرین می‌ریزند که می‌تواند شکلاتی باشد. این گزینه زیادی شیرین‌کننده هست و اگر مراقب کالری و میزان قند دریافتی هستید، می‌‌توانید آن را حذف کنید.

طرز تهیه کیک راه‌ راه,طرز تهیه کیک دو رنگ مواد مورد نیاز برای کیک گورخری

مواد مورد نیاز برای 1 کیک حلقه‌ای گورخری:

 آرد 3 پیمانه
 بکینگ پودر  2 قاشق چای‌خوری
 نمک نصف قاشق چای‌خوری
 شکر نرم 2 و نیم پیمانه
پودر کاکائو با کیفیت خوب نصف پیمانه
هل پودرشده 2 حبه
آب 6 قاشق غذاخوری
* کره مخصوص کیک‌پزی 1 و نیم پیمانه
عصاره وانیل 1 و نیم قاشق چای‌خوری
تخم مرغ بزرگ 5 رقم
شیر نصف پیمانه

* کره مخصوص کیک‌پزی، آب‌شده و خنک‌شده با دمای اتاق

مواد مورد نیاز برای لعاب روی کیک (دلخواه) :

 خامه 2 سوم پیمانه
 شکلات تلخ ۱۷۰ گرم
بیشتر بخوانید:  طرز تهیه توپک های بیسکویتی با سس شکلات

تهیه :
ابتدا آرد، بیکینگ پودر و نمک را الک کرده و کنار گذاشته شوند.

در 1 کاسه بزرگ دیگر، نصف پیمانه شکر، پودر کاکائو و آب را با هم مخلوط کرده و با همزن برقی آنقدر می‌زنیم تا مواد یکدست شوند.

کره آب‌شده و شکر را در کاسه گودی با همزن می‌زنیم. از درجه میانه تا زیاد را آرام آرام امتحان می‌کنیم و تا حدود 1 لحظه هم می‌زنیم. بعد از این زمانه، وانیل و پودر هل را هم افزایش می‌کنیم و هم می‌زنیم.تا مواد یکدستی آماده شود.

تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی افزایش می‌کنیم و بعد از هر کدام، آنقدر با همزن یا دستگاه هم می‌زنیم تا مایع کاملا نرم و روان و پف‌آلود شود.

الان باید سرعت هم‌زن را به پایین‌ترین حد برسانیم و ترکیب آردی را که الک کرده‌ بودیم، آرام افزایش کنیم. بهتر هست آرد را در 3 نوبت بریزیم و هم بزنیم تا گلوله نشود. بین هر نوبت شیر را هم با تقسیم‌بندی عادلانه افزایش می‌کنیم تا زمانی که هر 2 با هم پایان شوند.

کاسه دومی را یادتان است؟ همان که کاکائو با چند چیز حل شده بود؟ باید حدود 2 پیمانه از این خمیری که زده شده، به آن کاسه کاکائو که کنار گذاشته بودیم، افزایش کنیم و هم بزنیم. الان 2 نوع مخلوط داریم: شکلاتی و وانیلی

خمیرها کمی چسبنده هستند و باید با شکیبایی 1 در میان از هر کدام 1 قاشق برداریم و در ظرفی که قبلا چرب شده و کمی آرد در آن پاشیده‌ایم، بریزیم. 1 قاشق از مخلوط وانیلی و بعد 1 قاشق از مخلوط شکلاتی.

طرز تهیه کیک گورخری,پخت کیک دو رنگنحوه ریختن کیک گورخری در قالب

بیشتر بخوانید:  طرز کلوچه رولتی

آخرین قاشق را که ریختیم، قالب را تکانی می‌دهیم و در فر می‌گذاریم. لازم نیست مخلوط را در قالب حلقه‌ای یا کیک‌مان هم بزنیم. خودش در تاثیر حرارت شکل می‌گیرد و همان گورخر زیبا و خوش‌رنگ می‌شود.

از ۴۵ لحظه تا 1 ساعت ممکن هست زمانه پخت این کیک باشد. در ۱۸۰ درجه سانتیگراد. تاز زمانی که وسط کیک خیلی پاکیزه و پاکیزه خودش را بگیرد و وقتی با خلال دندان وسط کیک می‌زنیم، چیزی به خلال نچسبد.

این میزان درجه و زمانه برای 1 قالب میانه گرد مخصوص این کیک هست. باید مراقب میزان گودی و شرایط کاسه‌تان باشید و کیک را در این مدت زمانی مدام چک کنید.

کیک باید حدود 1 ربع، بیرون بماند تا خنک شود.

حاضرکردن لعاب روی کیک (دلخواه) :
شکلات و خامه را در 1 کاسه نچسب روی حرارت ملایم می‌گذاریم تا ذوب شود. وقتی ذوب شد آن را از روی حرارت برمی داریم، ۱۰ لحظه بعد که خنک شد، آن را روی کیک می‌ریزیم و می‌گذاریم کیک حدود نیم ساعت با این لعاب بماند تا شیره درونش نفوذ کند.

می‌توانیم برای این لعاب تنها شکلات تلخ را آب کرده و خنک که شد روی کیک بریزیم.

 

منبع : خوی وب و سایت گوشه آشپزخانه

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه ورقه های شکلات رولی برای تزیین کیک ها

می توانید از این ورقه های شکلاتی در تزیین کیک ها و شیرینی ها استفاده …