بیوگرافی مرتضی امینی تبار بازیگر جوان ایرانی

مرتضی امینی تبار در سریال زخم کاری, بازیگر نقش میثم در زخم کاری, مرتضی امینی در تئاتر

زندگی‌نامه مرتضی امینی تبار هنرمند از تئاتر تا خراش کاری

مرتضی امینی تبار هنرپیشه سریال خراش کاری در ايفاي نقش میثم هست که با این سریال شناخته شده هست در ادامه بیشتر با این هنر پیشه آشنا می شویم. همراه ما باشید.

چکیده از زندگی‌نامه مرتضی امینی

نام: مرتضی

نام خانوادگی: امینی تبار

موقعیت تولد: قم ـ ایران

زمان تولد: 16 مرداد 1378

نوع شغل: بازیگری

ملیت: ایران

وضعیت تاهل : مجرد

تصاویر مرتضی امینی تبار, زندگی نامه مرتضی امینی تبار, مرتضی امینی تبار

مرتضی امینی تبار اصالتا افغانستانی هست اما در قم زاده شده هست

زندگی‌نامه مرتضی امینی تبار

مرتضی امینی تبار هنر پیشه ای اصالتا افغانی هست که در سال 1378 در قم زاده شده هست. او در گرایش بازیگری در یکی از دانشگاه های تهران فارق التحصیل شده هست و در 21 سالگی با بازی در سریال خراش کاری به محبوبیت رسیده هست.

پدر و مادر مرتضی امینی تبار اصالتا از اقوام تاجیک هستند اما در سال 1375 به ایران مهاجرت کرده اند و در شهر قم اهل شده اند.

مرتضی امینی تبار در 15 سالگی به عنوان مجری در یک شبکه انگلیسی زبان مشغول شد تا این که به سمت تئاتر سوق پیدا کرد. این هنرمند تئاتر را به صورت شغل ای در سال 1395 در 17 سالگی آغاز کرد و بعد از یکسال با قبولی در گرایش بازیگری در دانشگاه به تهران رفت و در آنجا به تحصیل پرداخت.

این هنرمند در حال حاضر مجرد هست.

زندگی نامه مرتضی امینی تبار, مرتضی امینی تبار, بیوگرافی مرتضی امینی تبار

مرتضی امینی تبار در گرایش ی بازیگری دانش آموخته شده هست

مرتضی امینی تبار بر روی صحنه تئاتر

مرتضی به صورت شغل ای از مرداد ماه 1397 با نمایش ” راز بقا ” به کار گردانی صالح علوی متولد بر روی صحنه رفت. سپس در نمایش ” بی مکان ” به کارگردانی لعبت شعار بازی کرد.

در ادامه با نمایش ” چهلم ” از امیر پیشوایی و ” مشاهیر ” از افشین واعظی هم به خوبی جای خود را در تئاتر مستحکم کرد.

عکس های مرتضی امینی تبار, مرتضی امینی تبار و همسرش, مرتضی امینی تبار بازیگر

پرکاری مرتضی امینی در تئاتر

مصاحبه ای از مرتضی امینی تبار

مسلط بر روی زبان انگلیسی

گویا شما بر زبان انگلیسی کاملا مسلط هستید چرا که در 15 سالگی مجری یک شبکه انگلیسی زبان بوده اید؟

12 سالگی در حال یادگیری زبان انگلیسی بوده ام. مشوق اصلی من در این حوزه پدرم بودند، وقتی کم کم به زبان انگلیسی مسلط پیدا کردم برای شبکه تازه تأسیس شده هد هد انگلیسی انجام می کردم. گردش و کار جذابی بود.

اولین تصادفی که در آنجا برای من رقم خورد دوستی با دوربین بود. تازه داخل دنیای جدیدی شده بودم. من که همیشه مخاطب این قاب بودم اکنون رو به رویش قرار گرفته بودم و این برایم لذت بخش بود.

ماجرای هنرمند شدن

انجام هایی که در تلوزیون داشتم به من جرأت و اطمینان به نفش داد تا به صورت جدی به بازیگری اندیشه کنم. در قم کلاس های بازیگری محدودی وجود داشت و من از همان جا آغاز کردم.

بازیگری را در ابتدا به خاطر رویای مشترک همه هنرمندان، یعنی سودا ستاره شدن انتخاب کردم، اما وقتی داخل این کار شدم فهمیدم بازیگری سخت تر از گفتن چند کلمه دیالوگ و گریه کردن هست، زیاد سخت تر. بازیگری جهانی پیچیده و در عین حال اعتیاد آور هست.

اولین بار در سن 17 سالگی در صحنه تئاتر رفتم و همان موعد متوجه شدم نمی توانم به آسودگی این کار را کنار بگذارم.

مرتضی امینی تبار در سریال زخم کاری, بازیگر نقش میثم در زخم کاری, مرتضی امینی در تئاتر

تصویر مرتضی امینی تبار در کنار جواد عزتی در پشت صحنه ی سریال خراش کاری

بازی در سریال خراش کاری

مرتضی امینی تبار اولین تجربه خود را در سریال خراش کاری در سال 1400 به دست آورد و با چهره های معروفی همچون جواد عزتی و رعنا آزادی وربازیگری را تجربه کرد.

مرتضی امینی تبار در این سریال با ايفاي نقش میثم فردی دلداده پیشه با کاراکتر رو به روی خودش سارا حاتمی در ايفاي نقش مائده زیاد درخشید.

مرتضی امینی در تئاتر, تصاویر مرتضی امینی تبار, زندگی نامه مرتضی امینی تبار

مرتضی امینی تبار برای اولین بار در سریال خراش کاری ایفای ايفاي نقش کرد و به محبوبیت رسید

دریافت ايفاي نقش میثم

مرتضی امینی تبار در این باره می گوید: آقا کیومرث مرادی استاد تئاتر ام که شاگرد ایشان بوده ام به من پیشنهاد حضور در تست ايفاي نقش میثم سریال خراش کاری را داد. من بدون این که بدانم کار گردان این فیلم کیست و این ايفاي نقش برای چه کاری هست پذیرفتم.

ویدئو بازی از من را ضبط کردند و به آقای مهدویان داده بودند و خدا خواست و ایشان از کار من خوششان آمده بود، به این صورت برای ايفاي نقش میثم انتخاب شدم.

آقای مهدویان را تا روزی که به دفتر ایشان رفتم ندیده بودم، اما هر کدام از آثار ایشان را بار ها دیده بودم.

وقتی برای اولین بار به دفتر ایشان رفتم و پروژه خراش کاری را دیدم اصلا اندیشه نمی کردم برای این سریال انتخاب شده باشم. من در جهان تصویر دنبال نقشی بودم که حتی 10 لحظه ای باشد. اما خدا به من ايفاي نقش میثم را داد و من بابت آن اتفاق خدا را شاکرم.

آقای مهدویان را فرمانده صدا می کردم، او یک پدر بی نظیر و کارگردان کار بلد و یک بشر شغل ای هست.

روزی نبود که آقای مهدویان را بغل نکنم و نگویم که چقدر ایشان را دوست دارم. سبب افتخار من هست که مهر شاگردی ایشان را بر پیشانی دارد.

سوارکار ماهری نیستم

بعد از این که برای ايفاي نقش میثم انتخاب شدم، به من گفتند من و خانوم سارا حاتمی باید سوار کاری یاد بگیریم، برای همین چند جلسه تمرین سوار کاری داشتیم.

همه اندیشیدن می کنند من سوار کار ماهری هستم در حالی که این اسب روز اول سوار کاری من را به زمین انداخت و من به تندی صدمه دیدم.

زندگی نامه مرتضی امینی تبار, مرتضی امینی تبار, بیوگرافی مرتضی امینی تبار

تصویر مرتضی امینی تبار در کنار سارا حاتمی

خانم سارا حاتمی درجه یک هست

خانم سارا حاتمی به تندی هنرمند باهوش و خلاقی بود. ایشان از نظر من  هنرمند مستعد و درجه یکی هست و آینده زیاد درخشانی را برای ایشان می بینم.

امیدوارم روزی در آینده سیمرغ جشنواره فجر را در دستانش ببینم

بازی در کنار هنرمندان بزرگ

آقای جواد عزتی نابغه هست و خدا این عزت را به کسی می دهد که او را دوست داشته باشد. کمک های او در کیفیت بازی من زیاد اثر گذار بود.

خانم آزادی ور و خانم توسلی هم آنقدر زورمند هستند که نمی توانی در حضور آنها خوب بازی نکنی.

عکس های مرتضی امینی تبار, مرتضی امینی تبار و همسرش, مرتضی امینی تبار بازیگر

مرتضی امینی تبار در سریال خراش کاری

بازی در مقابل کدام هنرمندان سخت بود؟

آقای  چنگیزیان، چرا که از ابتدای آغاز فعالیتم اجراهای پیروز و بازی های درخشان ایشان را دیده بودم. اجراهای درخشانی که بازی های تحسین بر انگیزی از او در خاطرم نگه داشت. از طرفی دیگر بخاطر داشتن ايفاي نقش ” میثم ” رابطه خوبی با شخصیت ” ناصر ” نداشتم و از طرفی دیگر محو بازیگری ایشان می شدم و گرفتار استرس می شدم.

بزرگ شدن مسئولیت دارد

مرتضی امینی تبار در این باره می گوید: بزرگ تر شدن  مسئولیت دارد و من با آزمون و خطا کردن بزرگ تر میشم. من هر ساله با خودم در جنگم و ممنونم از آدمایی که مسئولیت به من داده اند.

مرتضی امینی تبار, بیوگرافی مرتضی امینی تبار, عکس های مرتضی امینی تبار

در سریال خراش کاری ايفاي نقش میثم را مرتضی امینی تبار بازی کرد

فعالیت برای آرزوها

من از 22 سال پیش در 16 مرداد تا به الان تنها یک چیز یاد گرفته ام که من، به عنوان یک انسان برای فعالیت کردن متولد شدم و یاد گرفتم برای آرزو هایم بجنگم.

در جهان پهناور اندازه خودم باشم، جای خودم باشم، اندازه یک نقطه…

افغانستان و اصالت مرتضی امینی تبار

مرتضی در این باره می گوید از کودکی قصه های تلخی درباره طالبان شنیده ام اما امیدوارم همه چیز درست شود و مشکل اینجاست که ما خلق کرده ایم به اخبار های نا گوار.

تا الان سه بار برای مدت کوتاهی به افغانستان سفر کرده ام، همه دنیا می دانند افغانستان چه کشور غنی، زیبا و عجیبی هست و مردمش نیز انسان های سخت کوش و صبوری هستند.

مرتضی امینی تبار در سریال زخم کاری, بازیگر نقش میثم در زخم کاری, مرتضی امینی در تئاتر

مرتضی امینی تبار در نمایش تئاتر “چهلم” از امیر پیشوایی ايفاي نقش آفرینی کرده هست

اینستاگرام مرتضی امینی تبار

این هنرمند مشابه دیگر هنرمندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام پرکار هست.  این هنرمند نیز همانند سایر هنرمندان و سلبریتی ها از راه ورقه خصوصی خود را طرفداران خود در ارتباط هست.